Tänään siis oli se ABI-kampapäivä. Eipäs tuokaan päivä menny ihan kommelluksitta. Ensimmäinen tunti meni ihan huipusti, ottaen huomioon, että en oo vielä ainuallakaan kerralla (tällä kurssilla) tehtyä tunnilla tuota harjotus tekstitaidon koetta, mutta tänään SAIN ! Olin niin YLPEÄ itsestäni ! Se kaiken lisäksi meni mielestäni hyvin. No toisella tunnilla oli siis hypäri, joten kulutin aikaani raapustamalla ruotsin ainetta. No kolmas tunti lähesty ja lähesty, no sitte mie päätin lähtä luokkaan ja tsekkasin, et heii ovi on kiinni ja katsahin kelloa. Se näytti 11:20 (tunti alkaa 11:15) ja näin myöhästyin tyylikkäästi PRELI kuuntelusta (opettaja sano viime tunnilla, että jos ovi on jo kiinni, niin sinne ei enää saa tulla).. Pikkusenko meinas ärsyttää ! Se on sitte nolla pistettä kuuntelusta.. Hoh. No sitte seki tunti meni (raapustellessa) kirjoitellessa ruotsin ainetta, joka ei meinannu kasvaa ku parilla hassulla lauseella.
ABI-kamman paljastus meni odotuksia paremmin, koska siitä saadut palautteet oli hyvät ! Koska luulin nimittäin, että se on liian tylsä jollain lailla. He.
1. laulun (hengaillaan) sanat:
A: Kahdeksan ja kuustoista, ois aika juosta tunnille, mut siitä viis.
Jos luokka yks, ja myöhästyt, Hissan toive älä koputa pliis.
Ketosäe (B): Kahviossa ollaan vaan ja hengaillaan, ei mennä matikkaan.
Kellarissa soitellaan ja svengaillaan, kun ruokaa odotetaan.
C: Se kympin poika mun kirjat vei,
sill' opin tarve, mulla ei.
Muistiinpanot ilmaankin voi kirjoittaa.
A: Puoli yks ja kello käy, taas ruokajono paisuu vaan, ei safkaa näy.
Tunnin kaks, oon kitunut, mielessä minutteja laskenut.
Kertosäe (B)
C: Ryhmäkitaraan lähdetään,
kesken tunnin me häivytään,
koulun tärkein aine mua odottaa.
A: Loppu on jo lähellä, mutta teillä tuskan hetket vasta edessä.
Opolta, saatte ohjeita, ei ruotsin kursseja puolittaa saa.
B2: Kolme vuotta oltiin vaan ja hengailtiin, ei menty matikkaan.
Kellarissa soiteltiin ja svengailtiin, lakista haaveiltiin.
3 x MODULAATIO
1. laulun (hengaillaan) sanat:
A: Kahdeksan ja kuustoista, ois aika juosta tunnille, mut siitä viis.
Jos luokka yks, ja myöhästyt, Hissan toive älä koputa pliis.
Ketosäe (B): Kahviossa ollaan vaan ja hengaillaan, ei mennä matikkaan.
Kellarissa soitellaan ja svengaillaan, kun ruokaa odotetaan.
C: Se kympin poika mun kirjat vei,
sill' opin tarve, mulla ei.
Muistiinpanot ilmaankin voi kirjoittaa.
A: Puoli yks ja kello käy, taas ruokajono paisuu vaan, ei safkaa näy.
Tunnin kaks, oon kitunut, mielessä minutteja laskenut.
Kertosäe (B)
C: Ryhmäkitaraan lähdetään,
kesken tunnin me häivytään,
koulun tärkein aine mua odottaa.
A: Loppu on jo lähellä, mutta teillä tuskan hetket vasta edessä.
Opolta, saatte ohjeita, ei ruotsin kursseja puolittaa saa.
B2: Kolme vuotta oltiin vaan ja hengailtiin, ei menty matikkaan.
Kellarissa soiteltiin ja svengailtiin, lakista haaveiltiin.
3 x MODULAATIO
2. laulun (Sininen on taivas) sanat:
1. Kun madetoja taakse jää,
mietteitä on täynnä pää.
Mitä siitä kertoisin,
pyrkijöille vastaisin?
Kertoisinko jonotuksen,
laput eessä vessojen,
vai sen kaiken hauskuuden,
tapahtumarikkauden ?
Kertosäe:
Punanen on Asta,
punaset on vaatteensa sen.
Kiireinen on Jossu,
nahkahousut pingottaen.
Tårta på tårta,
Aralta opimme sen.
Pätevä on Hissa,
kingi tuo kolmoskerroksen.
2. Kylmä on rakkennus tää,
täällä tuntu viima, jää,
mut yhteishenki lämmittää,
ei täällä tarvi jännittää.
Ipa meille MAOL:ia loi,
kirjoituksiin toivoa toi.
Peksi lähti Tansaniaan,
häntä jäämme kaipaamaan.
Kertosäe:
Alanne ei muista,
nimet uudet kaikille on.
Väre kertoo luista,
muistiinpano loppumaton.
Päivike muistuttaa,
nuoret ovat aivosi sun..
Kaikki opet muutkin,
ovat nyt mielessäni mun.
Mutta nyt pitää lähtä ihan oikeesti kouluHOMMIIN !!
1. Kun madetoja taakse jää,
mietteitä on täynnä pää.
Mitä siitä kertoisin,
pyrkijöille vastaisin?
Kertoisinko jonotuksen,
laput eessä vessojen,
vai sen kaiken hauskuuden,
tapahtumarikkauden ?
Kertosäe:
Punanen on Asta,
punaset on vaatteensa sen.
Kiireinen on Jossu,
nahkahousut pingottaen.
Tårta på tårta,
Aralta opimme sen.
Pätevä on Hissa,
kingi tuo kolmoskerroksen.
2. Kylmä on rakkennus tää,
täällä tuntu viima, jää,
mut yhteishenki lämmittää,
ei täällä tarvi jännittää.
Ipa meille MAOL:ia loi,
kirjoituksiin toivoa toi.
Peksi lähti Tansaniaan,
häntä jäämme kaipaamaan.
Kertosäe:
Alanne ei muista,
nimet uudet kaikille on.
Väre kertoo luista,
muistiinpano loppumaton.
Päivike muistuttaa,
nuoret ovat aivosi sun..
Kaikki opet muutkin,
ovat nyt mielessäni mun.
Mutta nyt pitää lähtä ihan oikeesti kouluHOMMIIN !!
Ps. Pahoittelen videoiden puuttumista. Minä todella yritin ladata niitä tänne, ne ovat kai liian isoja.. Olis kiva, jos joku vois antaa vinkkiä, millä mie saisin ne vähän vähemmän SUURIKSI, ja mistä löytäis semmosen ohojelman, millä sitä tehdä ? Olisin hyvin kiitollinen vinkeistä !
PPS. Enää 16 PÄIVÄÄ jälellä LUKIOta !!
videoita odotellessa ::)
VastaaPoistaHei, huippu ku laitoit nuo sanat, ku oli nii parhaat. turhaa pelkäsit etteikö muka ois tykättY! :)
VastaaPoistaToivottavasti saat videotki tänne, vaikka toine laulu meni säätämiseks mun osalta..
ps. vahingossa otettu kuva tuo misä laulatte, mut ei siittä haittaa näemmä ollu!
Anonyymi, odottaminen voi valitettavasti kestää. :) Mie yritän vielä kerran ladata niitä tänne, mutta luulen, että mun pitäs saaha joku videon muokkaus ohjelma ennen ku pysyn laittamaan niitä, liekö liian isoja tai mitä lienee ?
VastaaPoistaPääty, oikein mainiota ! Ja pikkunen säätö on aina tarpeen ! :D JA tuosta kuvasta, se on oikeesti tosi TARKKA ! :D HUOM muutki ihmiset KLIKATKAA kuvasta niin näätte sen ensinnäki isompana ja PAREMPI LAATUISENA !