tiistai 4. tammikuuta 2011

NYT se löytyi..

siis se minun juttuni ! Keksin vihdoin urheilemistavan, josta OIKEESTI nautin ! Nimittäin uiminen monoräpylällä (saksaksi monoflosse), jonka sain Sveitsissä asuvalta siskoltani joululahjaksi.
 Uskomattoman hyvä fiilis ! Aluksi uiminen sujui mainiosti, eikä tuntunu missään, mutta kun otin räpylän pois jalastani, huomasin oikeassa jalassani ammottavan rakkulahaavan.. Auts ! Aiheuttajana olivat irralliset ja kovat läpyskät, jotka tukevat jalkaa.
 Ajattelin parhaaksi olla käyttämättä niitä, mutta pian huomasin, että on mahdotonta päästä lujaa tai yleensäkään uida sillä ilman niitä. höh. meinasin vähän masentua, mutta kun huomasin, että eteenpäinpääsemiseni riippui vain niistä läpyköistä ajattelin: "Kauneudestahan pitää kärsiä" (pikemminkin kyllä nauttimisesta), joten päädyin ajatukseen, että minun on pakko kärsiä räpylän aiheuttamasta tuskasta, ja pärskiä menemään ! Loppujen lopuksi, niitä läpysköitä ei vissiin ees piä käyttää, sillä siskoni sanoi itse heittäneensä ne kuikkaan, joten eiköhän tuota ilmankin pärjää !
Uimahallissa tapasin yllätävän moneen tuttuun. Ystäväni Suvi oli ajatellut pyytääkin minua uimaan, mutta tapasimme ilman, että olin edes tiennyt hänen uimaan menostaan ! Mennessäni lopuksi saunaan tapasin myös pari tuttua ja yhen Marian, jotka olivat juuri tulleet uimaan. Minulla on siis jotenkin myös suhteellisen sosiaalinen olo, verrattaessa siihen, että olin lähtenyt yksin uimaan..
 Altaassa ollessani Suvi ja sen vanha luokkakaveri tulivat suihkuilta ja kertoivat, että joku miessiivoja, oli kuljeskellut suihkuilla ja vilkuillu salaa nakuja naisia. YVÄK ! Nyt kun ajattelin käydä vähän useamminkin kuin kerran viikossa uimassa aijon pitää huolen etten olisi ilman rihkan kiertämää hetkellä jolloin miessiivojan tarkkailevat silmät pälyilevät läpi suihkujen.. Sain kiittää onneani, että olin jo altaassa ! :D
Loppujen lopuksi meinasin hukattaa ajantajuni ja muistaessani, että siskoni varmaan kaivaten mua ulkona odotteli säntäsin altaasta suihkuun. Käydessäni pikaisesti saunassa, tuli mulla pakottava tarve laulaa, joten kun sauna oli tyhjä puhkesin lauluun "Minun ystäväni on kuin villasukka, joka talvella lämmittää.." ja ajattelin ystäviäni, erityisesti Pilviä ja koppakuoriais Sofiaa.
Puin pikaisesti päälleni ja kiiruhdin autoon. Autoon istahtaessani muistin, että uimapukuni oli jäänyt suihkuun ja koikkelehdin hakemaan sen. :D Ulkona märistä hiuksistani tulivat jääpuikot ! :D Annan siis idean Pilville piirtää juoksevan Aune-Kertun, jonka hiukset sojottavat suorina takana. :)
Olo on niin energinen ja hyvinvoiva, joten ajattelin ostaa raksilasta 10-kerran lipun ! Aikaisemmin päivällä olimme syöneet tonnikalasalaattia ja minulle annos oli liian suuri, joten puolet jäi odottamaan jääkuappiin. Uinnin jälkeen salaatti maistuikin, ja olo on nyt kaksi kertaa niin hyvä kuin hetki sitten ! Minulle enne vieraat sanat: Terveellinen, urheilu ja siitä seuraava hyvä olo, ovat tänään osoittautuneet hyvinkin kannattaviksi. Urheilusta voi nauttia vain silloin, kun löytää oman tavan harrastaa sitä !

2 kommenttia:

  1. Hei Aunie!
    Määki just tänään ajattelin alottaa semmosen kesäkuntoon 2015 -kampanjan ja tämä sun blogi vaa innosti mua lisää, ehkä pääsen kesäkuntoon jo ens kesäksi ;)
    Liikunnan iloa toivottelee, Johanna :)

    VastaaPoista
  2. Haha ! :D Kiva jos sain jonku innostumaan urheilemisesta ! :D Itellä ei oo ku yks tapa harrastaa sitä, ku ei jaksa/innosta mikään muu ! :D Jos sitä tälläkin tavalla pääsis kesäkuntoon jo 2011 ! :D On ollu kyllä paikat HYVIN kipeinä ! :D

    VastaaPoista

Sinä, joka et omista google-tiliä tai muuta profiilikenttässä mainittavaa tiliä, voit myös kirjoittaa kommentin joko nimettömänä tai halutessasi haluamallasi nimimerkillä. Se onnistuu niin, että

- kirjoitat ensin sanottavasi alla olevaan tekstikenttään
- valitset "valitse profiili" kohtaan Nimi/URL-osoite
- kirjoitat haluamasi nimimerkin tekstikenttään ja jätät "URL-osoite"-kentän tyhjäksi ja painat "jatka"
- Ja sitten painat vain "lähetä kommentti" ja kommenttisi on nähtävissä!

Suurkiitos kommentistasi ! :)