tiistai 12. lokakuuta 2010

Suuria kysymyksiä, miettimistä ja pohdintaa

Voi ei. Nyt se on jo aika lähellä. Nimittäin se itsenäistyminen. Jo ehkä ens viikolla asun eräässä kämpässä Oulussa ! Voi, mie eilen sain jonku HURRJAN innostuksen muuttaa ja rupesinki heti töihin: kulmasohvan eräässä ilmotuksessa haettiin tyttö kämppistä, ja ei kun SOITTAMAAN ! No miehän sovin sit kämpän kattomisen torstaille. Mun ei siis tarvi viiä sinne mitään kalusteita, kun se kämpän asukas, on jättäny kaikki kalusteensa sinne ja palaa sinne sitten joulun jälkeen, joten voin asua sielä vain jouluun asti.
No ajattelet varmaan, että oikein kiva juttu. No joo niin onki, ei tavii muuttaa sinne ku vaatteita ja jotain muuta pientä. Mutta illat/yöt on pahoja, ku sillon miettii kaikki niin VAIKEESTI ! Mie itkin, mietin, itkin, mietin, märisin ja pohdin kaikkea, mistä joutuisin luopumaan ja mitä mun pitää osata ite ruveta tekemään. Ostaa ruokaa, esimerkiksi jauhenlihaa. No sitten aijon tehä kastikkeen, ainii, mulla pitäs olla vehnäjauhoja ja ööö SUOLAA, entä mausteet ?
.. Joten, mun pitäs ostaa heti niin KAIKKEE ! Sit kaikki buranat, rasvat, shampoot yms kaikki semmoset pesuaineista sokeriin asti pitää ITE maksaa. Sit jos haluun käyttää nettiä, mun pitää maksaa sekin. Kaiken kukkuraksi minulla ei oo siel kämpil PIANOO ! Eikä meijän ulkosaunaa (sen kyllä mietin, että joka viikonloppuhan mie oon kotona, joten lauantaina mulla on mahollista käyä aina sielä), joten se asia ei kauan harmittanu. Muuttamiseen liittyy niin paljon ! Varsinki ku on perheen nuorimmainen, nii se KYNNYS on niin suuri ! Oon koko elämäni asunu samassa talossa, äitin ja isän helmoissa, joten se on niin vaikeeta ! Äiti ja isä on aina hoitanu mun kaikki asiat, ja nyt mun muka pitäs pyrkiä samaan ! Huh. No mut eiköhän se lähe tästä.

Asiasta kolmanteen, satopas eilen lunta. Eka ällöttävää räntää, sit lunta ja lämpötila laskee koko ajan. Joten aamulla kouluun lähtiessäni, ihan säikähin, ku tulin pihalle ja joka paikassa oli ihan valkosta ja portaat jäästä liukkaat. Hui oli aika kamalan liukasta. Meijänki autossa oli viel kesärenkaat, joten isä ei antanu mun lähtee sillä, joten menin sit bussilla :)
 
Päivä oli yhtä tuskaa, ku maha oli niin kipee, että pyörrytti. Ei pystyny keskittyyn mihinkään. Hoh. No onneks koulu loppu jo klo 11 ja isä tuli hakeen.
Sitte kotona rupesin kuuntelemaan Calamarian kuningasta ja tekemään koruja. Sain kyllä aika kivoja koruja aikaseksi, tuo sininen, kaipais mielestäni vielä jotain, mutta en oikeen keksiny ideoita..

Ku kerta tein noit korui, niin päätin sittenki kirjottaa blogiin ja ajattelin, että sama kai sitä on sitte ottaa tuolt pihalta kuvia, mutta valitettavasti siinä vaiheessa se oli ihan liian myöhästä: kaikki jäät ovat miltei sulaneet, eikä niistä saa enää hääppösiä kuvia. ---> No seuraavalla kerralla parempi onni ! :)

7 kommenttia:

  1. ohhoh ei voi muuta ku yllättyä tuosta muuttopuuhasta! :O ei vois aatella sun asuvan missää muualla ku siellä teillä!

    VastaaPoista
  2. mutta ihan hyvä tää blogi ku pysyy helposti perillä sun kuulumisista ja muutenki jotenki enemmän tuntee sua (:

    VastaaPoista
  3. Joo, tiiäks päikki, mie oon itekki yllättny ! :o En osaa ees vielä kuvitellakaan, että yks kaunis päivä mie oonki jossain Oulussa asumassa. Nyyh.. Ois vaan siisti ku sais jotain uutta välillä, niin pitää teijätki hereillä, ettei mulla ois aina samanlaista. Inspiraatiota ootellessa..

    VastaaPoista
  4. toisaalat sua vois kyllä nähä helmpommin jos asuisit oulussa vaa teillä on nii ihana talo että tulisin aina lauantaina käymää :D

    VastaaPoista
  5. No hehe :) Mie oonki kaikki viikonloput kotona ! :D

    VastaaPoista
  6. eei ku sun pittää tulla joskus täälläki käymää (:

    VastaaPoista

Sinä, joka et omista google-tiliä tai muuta profiilikenttässä mainittavaa tiliä, voit myös kirjoittaa kommentin joko nimettömänä tai halutessasi haluamallasi nimimerkillä. Se onnistuu niin, että

- kirjoitat ensin sanottavasi alla olevaan tekstikenttään
- valitset "valitse profiili" kohtaan Nimi/URL-osoite
- kirjoitat haluamasi nimimerkin tekstikenttään ja jätät "URL-osoite"-kentän tyhjäksi ja painat "jatka"
- Ja sitten painat vain "lähetä kommentti" ja kommenttisi on nähtävissä!

Suurkiitos kommentistasi ! :)